Wednesday, November 20, 2013

#Sekadar berkongsi

Suami sibuk dengan kerjanya.. Sedang wanita ini walaupun sudah menjadi isteri, dirinya sangat perlukan perhatian. Sehinggalah Allah uji menagih perhatian itu dengan kesetiaan.

ISTERI : Abangg, hari ni saya masak sedap, lauk asam pedas kegemaran abang!

SUAMI : Abang dah makan.

ISTERI : Abangg, bawa saya pergi klinik yea esok, rasa nak demam..

SUAMI : Sikit je tu, makan je panadol. Kalau nak pergi, naik teksi. Abang kerja esok.

Hari semakin hari, banyak ditelan dengan sabar, dengan cinta menjalankan tanggungjawab setiap hari. Kemudian Allah uji... Tentang setia!

Hadir seorang lelaki yang ambil berat, selalu chat di FB, wassup, wechat, dan mula berkongsi masalah.. Hingga hadir perasaan.

"Sedangkan ada yang lebih menghargai aku..."

***** cerita atas adalah contoh suami yg kurang ambil hati isteri, jangan emo kata isteri curang. Point sebenar adalah di bawah ini :

BOLEH BERLAKU pada isteri, pada suami, dah kahwin, masa tunang dan masa hati mencintai seseorang untuk dijadikan pasangan hidup, namun pastinya ALLAH akan uji dengan kesetiaan begini.

Tetapkanlah wahai hati, cintamu adalah tanggungjawab. Yakinlah, jika kita berjaya lawan ujian ini, mengadu pada Allah jika hati rasa sakit, Allah akan bantu kita.

WAHAI ORANG YANG DICINTAI!
Pasanganmu boleh sahaja pergi kepada ramai lagi yang inginkannya, tetapi dia masih mencintaimu. Janganlah kamu sakitkan hati dia, dirinya hanya ingin perhatian dan cintanya dibalas sepatutnya! dan itu adalah amanah untukmu membahagiakan orang yang mencintaimu.




p/s: Cerita nie aisha copy/paste dari facebook. Tiada maksud apa-apa pun.
Sekadar ingin berkongsi.
Sebenarnya, aisha takut perkara sebegini berlaku suatu hari nanti..
Tapi aisha harap sangat yang ianya tak berlaku.. huhu..


Thanx for reading ^_^!