Monday, October 15, 2012

2 hari 1 malam


       Assalamualaikum.. Gembira rasa setelah dapat pulang ke rumah kesayangan kita nie. Dapat lepak dekat bilik sendiri semua. Berjalan memang best tapi alangkah bestnya kalau dapat angkut rumah sekali. haha.. *alamak.. terserlah kesengalan aku Perjalanan 2 hari 1 malam aisha bersama keluarga ke Muar --> Batu Pahat --> Rengit --> Benut --> Pontian... Finally i'm home.


       Sabtu tu pagi-pagi lagi aisha dah bertolak ke Muar. Tapi sebelum ke Muar, ayah pusing-pusing Melaka. Tak ke mana pun. Duduk dalam kereta je. haha.. Dalam pukul 2 lebih sampai Muar dan terus menuju ke rumah Nadzreen. Kes ada budak tu dah lama sangat tak ke sana. Sampaikan mak kata aisha nie rindu nak pergi rumah mertua. Keluarga aisha dengan keluarga Nadzreen memang rapat dari kecil lagi. Keluarga dia dah macam keluarga aisha juga. Dengan erti kata lain keluarga Nadzreen keluarga angkat aisha.                                                                                                                                                                       Memandangkan aisha dengan Nadzreen dah lama juga tak bersua dan berbual, jadi bila jumpa depan-depan agak segan ye. Keadaan aisha dengan Nadzreen sama je macam aisha dengan Mira. Walaupun masa kecil rapat macam adik-beradik tapi bila dah lama tak berhubung rasa JANGGAL. Janggal-janggal pun aisha tetap gembira sebab dapat jumpa Nadzreen sekeluarga. Terutama sekali Cik Hawa. aisha harap sangat bila-bila nanti aisha, Mira dengan Nadzreen dapat berkumpul semula macam dulu. Rindu masa kecil-kecil dulu :')


      Keesokan harinya, aisha bertolak ke Batu Pahat. Itupun sekejap je. Pergi rumah Mak Indok sebab ayah nak ambil ubat. Lepas sejam kat rumah Mak Indok, aisha bertolak ke rumah Kak Esah dekat Rengit. Dalam pukul 6 petang pergi Benut. Lepas solat Maghrib baru singgah rumah Cik Hokdi. Pening kepala aisha bila dengar Cik Hokdi, ayah, mak dan Cik Lina bercerita. haha.. Rumit betul. Kemudian dalam pukul 9 bertolak balik JB. Tapi singgah sekejap dekat Pontian. Buat apa? hehe.. Isi perut je :P *kesengalan aku bertambah..

      Tamatlah perjalanan aisha selama 2 hari 1 malam pada jam 11 malam tadi. Walaupun penat tapi aisha tetap gembira sebab dalam masa 2 hari aisha dapat jumpa ramai orang. hehe... Oklah.. aisha nak tidur dulu sebab pagi nanti aisha kena bangun awal. Nak pergi Pusat Memandu tanya pasal proses pembelajaran memandu aisha yang dah tergendala selama 9 bulan. haha.. Adios... ^_^


Thanx for reading ^_^!